Rotterdam/Den Haag | Gepubliceerd op: 16 mei 2012
Pitch
@GreenchoiceNL wacht niet langer en compenseert nu al op handen zijnde btw-verlaging op zonnepanelen http://pr.co/p/000oyb
Samenvatting
Om de kopersstilstand voor zonnepalen te doorbreken die in afwachting van btw-verlaging is ontstaan, komt Greenchoice met de garantie dat panelen die vanaf vandaag worden aangeschaft nu al van het op handen zijnde belastingvoordeel genieten, door het bieden van een korting die op hetzelfde neerkomt. Zo kunnen huishoudens toch nú overgaan tot het nemen van panelen, en lopen zij eventueel toekomstig kostenbesparing niet mis. Greenchoice bood al de meeste voordelige zonnepanelen.

Greenchoice loopt vooruit op BTW-verlaging zonnepanelen

Per direct kopersstilstand doorbreken met btw-compensatie

Rotterdam/Den Haag – 16 mei 2012, In het ‘Lente-akkoord’ wordt gesproken over een verlaging van de BTW op zonnepanelen van 19% naar 6%. In afwachting daarvan blijkt dat huishoudens daardoor nu de aanschaf van zonnepanelen uitstellen of erover aarzelen. Om deze stilstand te doorbreken komt Greenchoice met de garantie dat panelen die vanaf vandaag worden aangeschaft nu al van het eventuele belastingvoordeel genieten, door het bieden van een korting die op hetzelfde neerkomt. Zo kunnen huishoudens toch nú overgaan tot het nemen van panelen, en lopen zij eventueel toekomstig kostenbesparing niet mis. Greenchoice bood al de meeste voordelige zonnepanelen. Het BTW-voordeel betreft alleen de kosten van de zonnepanelen zelf, niet die van de installatie en apparatuur eromheen. Greenchoice benadrukt dat het aanbod vooral aantrekkelijk is voor mensen die niet kunnen of willen wachten op het overheidsbesluit.

Richard Klatten, sinds begin dit jaar algemeen directeur van Greenchoice: ‘Mensen die in duurzaamheid willen investeren moeten dat kunnen doen zonder de angst dief te zijn van hun eigen portemonnee. Die onzekerheid nemen wij voor wat de zonnepanelen betreft weg zodat mensen die dat willen deze nu toch kunnen aanschaffen. Lenen kan ook, daarvoor geldt hetzelfde aanbod. Wij zijn blij met de voorgenomen BTW-verlaging omdat dat de drempel voor het aanschaffen van panelen verlaagt. Wij willen dat mensen keuzes maken die goed zijn voor het milieu en voor hun eigen kostenplaatje. Daarom besloten wij alvast vooruit te lopen op de mogelijke BTW-maatregel.’

Greenchoice investeert zelf al jaren in grote zonne-energieprojecten. De installaties op huisdaken voldoen aan dezelfde hoge eisen. Greenchoice zorgt dat haar installaties steekproefsgewijs door een onafhankelijke, externe partij wordt gecontroleerd. ‘Voor onze eigen zonne-energieprojecten onderhandelen we continu met onze leveranciers. Voor ZonLeen en ZonKoop onderhandelen we ook en zorgen we ervoor dat onze klanten altijd de beste prijzen krijgen,’ aldus Klatten.

Contact voor media:

Jurjen Algra, 06-10 56 83 24 (woordvoerder)

Jurjen@greenchoice.nl

Twitter: http://twitter.com/#!/greenchoicenl

Facebook: https://www.facebook.com/GreenchoiceNL

LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/greenchoice

Zelf opwekken direct rendabel

Huishoudens kunnen via Greenchoice kiezen voor kopen of lenen van de panelen. Investeren in zonne-energie betaalt zich direct terug doordat de energierekening direct omlaag gaat. Greenchoice adviseert over het beste aantal panelen en verzorgt levering, plaatsing, onderhoud en administratie. Ook biedt Greenchoice de meest voordelige zonnepanelen. Zo verzorgt Greenchoice de meest flexibele en gemakkelijkste oplossing voor het opwekken van zonne-energie. Greenchoice heeft al ruim tien jaar ervaring met energieopwekking door zon, wind, water en biomassa. Greenchoice is de enige die zonnepanelen ook komt inspecteren. Kopen en lenen staan open voor iedereen die al lid is of overstapt op Greenchoice. Via www.greenchoice.nl/zon kunnen geïnteresseerden de daktest doen en zich aanmelden.

Lenen en kopen

ZonKoop is bedoeld voor wie via Greenchoice zelf direct voordelig zonnepanelen wil kopen om groene stroom op te wekken en direct van een lagere energierekening te profiteren. Bij ZonLeen schaffen huishoudens zelf zonnepanelen aan met een lening via GreenLoans (ABN Amro). De maandlasten van de lening zijn vergelijkbaar met de besparing op de energierekening. De rente op de lening is aftrekbaar via de hypotheekrenteaftrek. GreenLoans financiert alleen maar milieuvriendelijke investeringen en biedt daardoor een voordeliger rentepercentage. Voor zowel ZonLeen als ZonKoop geldt dat een deel van de geproduceerde energie direct zelf wordt verbruikt en dus bespaard op de afname van het net. De rest wordt aan het net teruggeleverd en op een later tijdstip weer afgenomen. Dat wordt verrekend met de afname. In beide gevallen is de stroom evenveel waard als de prijs die de afnemer voor netstroom betaalt.

Juiste aantal panelen
Greenchoice brengt eerst het dak in kaart en vergelijkt dit met het energieverbruik van het huis. Daarna wordt het juiste aantal panelen: niet teveel, niet te weinig, gelegd door een erkend installatiebureau.

Citaten
Greenchoice gelooft in de duurzame toekomst van zonne-energie. Daarom kunnen huishoudens via Greenchoice op een eenvoudige en voordelige manier zonnepanelen aanschaffen. Afnemers zijn verzekerd van hoge kwaliteit zonnepanelen voor een zeer lage prijs en deskundige installatie. Een groot voordeel van zonnepanelen is dat de opgewekte stroom direct wordt gebruikt, waardoor mensen fors besparen op hun energierekening. Of mensen nu kopen of lenen: wij geven ze een groene keuze.

— Greenchoice Team Zon
Als groenste energieleverancier van Nederland investeren wij al meer dan tien jaar in zonne-installaties die de wereld én de portemonnee van onze afnemers vanaf de allereerste zonnestraal voordeel opleveren. Alleen zo kunnen wij iedere dag meer dan 320.000 huishoudens en bedrijven voorzien van 100% groene stroom voor 100% voordelige tarieven. De hoge eisen die wij aan onze eigen installaties stellen, stellen we ook aan de zonnepanelen die wij bij onze klanten installeren. Daarom leveren zonnepanelen van Greenchoice altijd meer op dan ze kosten. Of ze nu gekocht of geleend zijn.

— Richard Klatten, algemeen directeur Greenchoice

Elk onderstaand veld invullen a.u.b.